MimPi NgeRi..


Assalammualaikumwarahmatullahiwabaraktuh..cikgu!eh..sape lak cikgu kat sini..haish..
Ke hadapan diriku sendri dan org yang membaca..semoga semuanya sihat walafiat hendaknya..uhuk2(bunyik batok )

Dah lame x bukak blog ini..
ape khabar kamu blog?sehat?
saya sehat.
blog.sepi.
huuuu~~~~

Merujuk kepada entri di atas dengan ini saya ingin meluahkan sedikit perasaan yang x dapat digambarkan oleh kata2 tetapi hanya dapat meluahkan melalui perkataan yang susah untuk diterjemahkan..eh..pe kebende le aku merepek neh haa...hah..layan~


Kelmarin, kwn2 aku ajak minom teh tarek buatan sendri yang penuh dgn bueh..blub3~
pastuh p blek membe ak lelepak..
x kusangka..lepak kitorang kali itu..sampai ke SUBUH!
itu name nye PILLOW TALK!BAntal pelok berCakap~~hahaha
Lepas jep ari kejadian..Simptom2 demam Mule nak datang tegor2 kat badan aku an..
memule..Selsema..pastu BAtok2..kemudian sakit tekak..
LEpas jep kejadian pillow talk ituu aku da xde sore dan badan x brape nak sedap da..

MAka konklusinya..memang aku berhibernasi saja lah sepanjang masa di bilik..huhu..memang terlebih tidur x hengat dunia da la tyme tuh an..

Plus dengan 'Cuti' umum yang xdpt dielakkan,tido jep memanjang..memang lembap la otak aku berfungsi..pada waktu smlm..

Kemudian..berterusan untuk hari ini pula..
baru nak setat openye aku cite neh..agak dari td..aku bebel ape lak?
hahaha layan2

hah!ape die?!cepat sket bleh x?!

ok2..cter nye bunyi begini..
dalam aku tertido pagi td..aku termimpi...

Situasi:
Aku berada di atas kapal yang sangat besar..keseorangan..
tiba2 adik aku datang..cepat2 kemaskan barang aku..kene plak time tuh aku baru jep nak mandi..aku pon terpinga2..kenapakah?
adek aku terus pegang tanganku dan seret aku ke luar dari bilik yg kecil itu..
aku pon pelik la kan..TIBA-TIBA



Aku nampak Satu OMBAK YANG SANGAT BESAR sedang datang menghala ke kapal kami....
ombak itu aku bilang seperti TSUNAMI..sedang melanda..dan SANGAT BESAR..



Ya Allah...
Perasaan tika itu...hanya Allah yang tahu...aku terbayangkan orang2 yang terkena TSunami Di Acheh, Thai, Jepun..begitulah rupanya perasaan mereka ketika itu..



Aku da adek sgt gelabah..dengan orang ramai yang bertempiaran berlari..
Genggaman tangan adekku dan aku ..Terlepas!..




Dan..adik aku ilang dari pandangan mata...
Aku sangat takut..dan aku fikir kembali..
Mungkin kerana ini...Aku sembang dgn kawan2 aku smpai subuh kelmarin..sbb aku xakan dapat jumpa mereka lagi..perasaan aku sedih sekali..
PEdih...
sakit..
takut..
terbayang wajah Mak, Abah, Abang,akak, adek2, kawan2 di Malaysia tika itu..mengigil seluruh jasadku..mengenang perkara itu..

Ya Allah..adakah itu adalah petanda akhir bg hidupku di dunia ini?

kemudian..tidak semena2..ade seorang pemuda..memegang tanganku dan berlari ke tempat yang selamat...Seperti di dalam satu bilik..
tika itu..hanya takut yang menyelibungi ku...
Siapa pemuda itu?aku tidak kenal..
sepertinya..aku xpernah kenal dia di muka bumi ini..
tapi tindakan nya menyelamatkan aku..seperti mengetahui ketakotan yang sedang menyelubungi jasadku tika itu...
*p/s: lelaki itu tidak penting di sini*

Kemudian setelah kami berada dalam satu bilik itu..Aku lihat dari dalam bilik itu sendiri..Ombak KEDUA yang jauh LEbih besar dari yang pertama..semakin Menghampiri...

YA Allah..
aku berfikir..
Ajalku pasti tiba sebentar lagi..
cukupkah amalanku di dunia?
Aku x dapat melihat ibu bapaku buat kali terakhir..
bAgaimanakah keadaan mereka..

sambil tanganku Terpaut di besi..yang bergetar dengan hebatnya..
Di hati ku hanya mampu menyebut ALLAH ALLAH ALLAH sahaja




Ombak Tsunami Telah datang Menjengah dengan gagah..
Aku lihat dari dalam..keadaan orang ramai dipukul oleh ombak yang Kuat!
Cermin yang ku tatap dari td Mula MEretak...!
Kemudian..
Aku..berfikir dengan akalku..
Aku sedang bermimpi atau bukan?dan memaksa diriku..untuk BERJAGA saat itu..
kerana aku masih tidak sanggup melalui saat itu..
dan aku akhirnya TERJAGA...dari tidurku..
dan melihat jam sudah 10pg..

YA ALLAH...
seramnya...
hanya Allah yang tahu keadaan aku ketika itu..
dan pertama kali ku melihat OMBAK TSUNAMI yang sangat BESAR di hadapan dua biji MATAku ini...

YA Allah..ku bersyukur kepada mu ya Allah..KAu berikan ingatan kepada hambaMu seperti ini..
membuat aku tersedar dari alam yang fana yang leka..
bahawa, semua yang berada di kelililing kita ini hanya SEMENTARA..
TIADA YANG KEKAL melainkan Dia Yang Maha Esa..

Apa guna kau memiliki duit dan harta yang banyak kerana akhirnya..Kau pasti akan kembali kepada Pelilik asalmu..

Apa guna kamu menyayangi barang2 berharga dan bertindak ingkar terhadap tuntutan Allah..kerana akhirnya KAu pasti akan ditimbangkan amalmu..

semua yang di dunia ini hanya Sementara...
maka..beramallah sebaik-baiknya...

Teman2..aku tak sanggup lihat kwn2 ku berada dalam kelalaian di muka bumi yang penuh dengan tipu daya dan leka ini..
SEDARLAH WAHAI DIRI DAN TEMAN-TEMAN,

KITA TAK SELAMANYA DI BUMI INI..

JASAD KITA CUMA PINJAMAN,
HARTA KITA CUMA PINJAMAN,
HANYA AMAL KITA LAH PENGUKUR SEGALANYA.



aku dapat peringatan ini dari Dia Yang Maha Esa dan aku ingin berkongsi bersama teman2ku agar sama2 sedar sebab apa sebnarnya tujuan kita di dunia ini..

sekian

-aku seorang hamba-




Comments

Popular posts from this blog

Khas buat ko..Si Alyn isteri orang..kekeke

Moodd....Y?

Hurt,Terluka