Posts

Showing posts from July, 2009

DetIk KEmatiAn...

BErSediakah Aku??

AstAghfIrullaH Al'Azim..

DenGar JEk...~

SadIS X.....???huhuhuhu

MenanTi Di BArzaKh

Menanti Di BArzaKh..



Menanti Di Barzakh
Album : Halawatul Iman
Munsyid : Far East
http://liriknasyid.com



Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,

Perjalanan Rohku,
Melengkapi Sebuah Kembara,
Singgah Di Rahim Bonda,
Sebelum Menjejak Ke Dunia,
Menanti Di Barzakh,
Sebelum Berangkat Ke Mahsyar,
Diperhitung Amalan,
Penentu Syurga Atau Sebaliknya,

Tanah Yang Basah Berwarna Merah,
Semerah Mawar Dan Jugak Rindu,
7 Langkah Pun Baru Berlalu,
Susai Talkin Penanda Syahdu,
Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
Nisan Batu Menjadi Tugu,
Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,

Terbangkitnya Aku Dari Sebuah Kematian,
Seakan Ku Dengari,
Tangis Mereka Yang Ku Tinggalkan,
Kehidupan Disini Bukan Suatu Khayalan x2
Tetapi Ia Sebenar Kejadian x2

Kembali Oh Kembli,
Kembalilah Kedalam Diri,
Sendirian Sendiri,
Sendiri Bertemankan Sepi,
Hanya Kain Putih Yang Membaluti Tubuhku,
Terbujur Dan Kaku,
Jasad Terbujur Didalam Keranda Kayu,

Ajal Yang Datang Dibuka Pintu ,
Tia…

BluR..

Salam Sejahtera kepada semua...(semua?)mcm ade org nak bace ler plak blog aku neh..
maka dgn itu...aku ucapkan salam sejahtera pada diri SendirI..hoho

saAt ini..jAm 1.44 pagi
Lokasi: di Atas kAtil
Tempat:di rumAh sendiri
HAri:KHAmis
Tahun:2009
bAckground:sdg mendgr lagu latar ryhtm "syurga cinta"

REntak nak insaf gile2..kalo korang dgr pon...mmg mashuk le..

huuhu..

melayan blues seorang diri..tanpa menyedari masa berlalu pergi..tanpa dtg kembali..

Sungguh aku Rugi..
bak AKte dalam Surah Al-A'sr..
Sesungguhnya..manusia itu dalam kerugian....

NA'uzubillah..

pejam2..kelip2..
da 3 minggu da..upenye...aku nek uitm blek..
tapi skrg katt umah..
cuti midsem yg terpaksa diawalkan gara h1n1..yg mmg sengal..xde cure smpai skrg..

biaq p bende alah tuh..
mohoN diberi PErlinduNGAn bAla YAng ditiMpa kepda mANusia daripada Allah..
supaya manusia kembali ke JAlanNya..
Astaghfirullah..


KElMArin...aku jumpe satu lagu...yg mane da lame aku mencari semenjak 10 thun yang lau..

aku jumpe jugak akhirnya...
Alhamdu…

wahai zaujku...

Dari Sang Akhwat

Wahai zaujku,
Aku mengerti kau sedang menungguku,
Aku mengerti kau merinduiku,
Namun segalanya kau tundukkan kerna kau tidak mengenal siapa aku.

Aku tau kau sedang berjuang,
Kau sedang lelah berdakwah,
Ke sana sini dengan pelbagai program dakwah,
Sehingga kadang kala kau merasa lemah.

Namun sabarlah,
Aku sedang menunggumu,
Aku juga sedang letih seperti kamu,
Kerana setianya padaku,
Aku menolak untuk terlibat dengan mana-mana aktiviti yang mengundang maksiat hati,
Aku menolak bicara dan pelawaan mana-mana yang bukan mahramku,
Kerana perasaanku telah aku simpankan untukmu,
Walaupun aku tidak tahu siapakah kamu.

Zaujku,
Persiapkanlah dirimu dengan ilmu,
Kerna, aku mendambakan seorang zauj yang mampu mendidikku dan anak-anak kita nanti, Bukan paras rupa semata-mata.

Didiklah aku agar sentiasa tegar dalam mujahadahmu.