Monday, June 22, 2009

mASa BerLAlu...

Salam SejahterA..ke atAs diriKu sendiri..
Setelah Sekian lame..aku menyepi...kinI aku menyerlAhkan DiriKu...di Alam Mya inih..huahhaaha...

PejAm2 KElip2..tiDo~~~ZzzZZ..

eh..bangun2..

tulis2 blek..haha

hmm..kejap jek mAse berlalu...

taw2..juz tinggal semniggu jek lagi Aku kiJe di Secret Recipe Selera PuTra..putrajAya...yang bertempat di masjiD putra...
Sungguh ku tak sangka..
Akhirnya...aku berkije juge...setelAh menenginjak uSia 20-An..hahaha..

sekadar Mencari Sedikit PengalamAn berkije...dan mEnimba sedikit ilmu serba sedikit mengenai ttg pekerja2 di dunia Inih..

Sungguh menguji segala segi...

xkire dari segi mental...fizikal...emosi...dan kewangan..?huk2..

sungguh x disangka...tinggal seminggu jek lagik aku berkije!!!

haha..sungguh aku x sabar ingin berhenti..

mungkin iNi adalah diseBabkan..perkara2 berikot..:-

1.kene bangun awal pegi kije
2.kene balik lambat kalo kije full/closing
3.RUNNING BILL(paling wat aku tensen tak ingat dunia..!!)sbb pe?sebb..ade orang makan tapi x reti2 nak bayoooooo!!!disebbkan itu..kami yg berkije x ingat dunia..yg kene baya~~huhu..giler mapus pon korang jawab ah kat akhirat nnt orang yg x bayoo tuh...!!!benci thp gaban
4.kene pakai satu baju jek..sbb aku x bnyak baju.haha
5.kaki cam nak patah tiap kali blik kije
6.juz dapt tgok kek yg digemari x dapat nak memakannye
7.terpakse tinggalkan kewajipan sbg seorang muslimah mengikot certain2 keadaan.(ini juge perkara yg aku plg x suke bile tyme kije)
8.staf x cukup.so bnyak kije kene wat sorang2.

woahh..bnyak nye...hahaha...tapi kenape aku still kije??

berkije di tempat itu..bukanlah sentiasa x seronok...ade gak tyme2 seronok..erm jap..adekah??huk2..xde ah salu..tapi ade gak ah pengajaran yg aku dapat or benefit sket kije neh...
antaranye ialah...:-

1.timba pengalaman berkije
2.dapat rase cene orang kije sbg waitress(bukan senang tau!)
3.DUIT!!!!haha..tujuan yg agak jelas di sini mengapa..aku troskan kije..hoho..
4.pengajaran sepanjang kije.seperti:-
fokus time kije
peringatan yg tajam
kepantasan melakukan sesuatu kije
ketelitian
pengecaman yg kuat
kekuatan kaki yg mantap(sbb sepanjang kije ko x leh duduk langsung!!)
kemantapan english language(sbb ramai customer adlh foreigner)
kejagaan budi bhasa(walopon mood x bape bgus still kene maintain nmpak bek kat dpn customer~)
5.tips.(haha.kbnyakan yg dtg org kaye2..dapat ler sen2 tip tapi yg plg bnyk aku pernah dpat takat neh...rm5)org arab bg..hoho..pemurah2..moge ye diberkati idupnye..hee
6.tanggungjawab ko kene taw.n ko kene wat
7.disiplin diri penting.seperti dtg tepat pada waktu tyme kije.tapi aku bnyk gk ah lmbat.huk2
8.badan leh kurus!!!haha..gile x leh bla..berat aku turun mendadak lepas aku kije..xpernah dlm idop aku capai thp neh..haha...

takat neh..tuh jek laa yg leh aku kabo sepanjang aku kije...
juz aku x sangke..cene org2 kat citu leh kije dgn berterusan..sungguh meke mantap..

sbb kije kat citu..kite perlu tanggung risiko yg agak tinggi ler jugak..atas sbb yg telah aku berikan di atas...

dgn itu..aku nasehatkan pada diri sendri...spy belajar dgn bersungguh2!!
agar..dapat kije yg bagus~~~huaaaa...~~bolehkah aku??

peringatan...

kesenangan itu datang selepas kesulitan menjelma...(surah al-a'sr)

insyAllah...

ari neh aku off day for da last week aku kije..
aku kije smpai ujung minggu neh..ari ahad...
arap aku dapat bertahan...n jauhilah perkara2 yg x diingini dari berlaku..

walau ia berlaku pon..sudah tentu ade hikmah di sebalik setiap kejadian~...

insyAllah...

huih...

da lame tak menaip...sekali menaip..nak berjela...haha..
aku mmg ceni..sekali luah...sekali nak bnyak..sbb ye dtg sekelepuk dlm otak~
tgn ku dibiarkan menari di atas keyboard..walalalla....

hahah...

wokey....mase da tyme...

aku kine kemas umah..da lame x kemas...aku terlupe pule cene nak kemas,...wahahaha....

okes..avious~wasalam...

Smge Allah Berikan KeberkAtan dan kite dapat Tambahkan Amalan Kite Di dunia selagi Hayat di Kandung bAdan Dan nyAwa Masih di sisi...
iNsyAllah...

1 comment:

LaLa said...

bkn keje pon kne pkai make-up eh??
hihi

syabas mera doste!!psni boleyla blnje ak ek..hahah;p

jeles brt ko da trun...berat ak plak nk menaik><

Pengajaran buku "Berdua Masih Lebih Baik" oleh Aiman Azlan - Menzahirkan penghargaan

Salam Sejahtera kepada semua. Setelah sekian lama tak baca buku, kini aku kembali berjinak dengan buku. Dengan percubaan 1 hari 1 helai, kin...