Posts

Moodd....Y?

Salam, 
Hai diri sendiri.
Apa yang ta kene?
Buat paper aka kertas?
Or paper aka artikel?
Apa masalah ko? "Moody"
Bilamana otak dan minda bekerjasama xnak buat kerja yang sepatutnye kene buat.
Berikut adalah soal jawab hati dan otak bersoal jawab tanpa batasan.
Hati :Xde mouse nak buat kerja? Otak : Alasan>takkan laptop xde tab yang bleh gune
xde laptop besa? *alasan> dlu ko xde laptop langsung>ko boleh wat kije kat cc>skrg da ade kan?
xde meje beso? *alasan>meje makan ade kan.
xde lampu putih? *alasan>ade kat bilik kan?
xde makanan? *menipu>ko da makan an td
xde air? *alasan>pegi dapo minom la
xde ilmu? PEGI CARILAH INTERNET ADA BUKU ADA ORANG ADA
Internet xde? Ada
Xde org bleh guide? Tanyalah orang pakar / sv
Takut? Sebab ape?takut salah?kalau salah jadi apa-apa k?
Ada fikir nak buat tapi xde action Ape lagi BUAT LAH
muahahahaahahahahahaahahaaahahahaha *gilo*
Wahai hati dan minda, silalah bekerjasama untuk melakukan apa yang perlu dibuat.
Rohani pon…

Master complete Phd on the way

Image
Bismillahirrahmanirrahim,
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Penyayang,
Its been a while i am writing in this blog.
Forgot the existence nowadays.
But suddenly my friend remind me about it.
Here i am. Writing.
Really.Its been a while. and now I am 28 years old.
Dont really feel that though.
Now. I am my 3rd semester of phd journey.
Ok.
I have completed my master formally last 2 years back on 2014.
Sharp on 31/12/2016 i've complete my correction and send it to graduate studies and successfully 
grad on October 2015.
However, there was a problem cause there is  a rule that if u want your transcript, u need to publish 1 paper at least.
I've been struggling doing it from my 2year of my master, and a lot of feedback and reject has been received.
And after submit it after 7th correction, and 7 month correction, got my answer where it was accepted for publication.
That's when the time I feel is the finalize step of my Master journey. I'm crying at toilet alone.serious…

Things I am grateful and things I wish to dissapear

.I have a house that I can stay
 My workplace is near with my house eventhough it takes 20 min to arrive there
 Start myday with the time that I want
I have my parent besides me
I am staying at home
 I have siblings
I have friends
I am normal
I am healthy
I have eyes
I can hear
I still breathing
I have nice and good friends
I have feelings
I have grandfather and grand mother (both sides)
I have money (eventhough it is not much)
I still can live
I Have happy family

Things I wish to dissapear:
My debts
My parent debt
High costing goods
High costing oil
My feelings to the other man
My feeling towards handsome man
My jelez feeling towards the others who have partners
my addiction to network
My worry to the future
My worry with change
My doubt towards my ability
My doubt towards the others
My doubt towards the future
My addiction towards insta, facebook, network
My imagination without an action
My hopeless feel without trying
My fear without trying
My hope from the human
My hurt feeling wi…

Kemalangan

Salam sejahtera buat diri yang masih hidup dan bernyawa.
Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang memberi diriku peluang untuk terus hidup di dunia ini.
Alhamdulillah.
Syukur.
Tanggal 2 April 2015, hari yang bersejarah yg boleh aku katakan dalam hidup aku sepanjang 27 tahun di dunia ini.
Allahuakbar. Allah yang Maha besar.
Tidak ku duga, di saat pulang daripada mengambil limau bali(sample),aku, driver dan rakan terlibat dalam kemalangan yang agak menggerunkan jiwa dan raga.
Jika hujan yang lebat, kejadian kemalangan sudah biasa didengari dalam media.ta dapat lari. pasti akan ada kemalangan yg berlaku.
Dan ini, Allah beri dugaan yang sangat besar buat diri dan rakan yang mengalami saat2 cemas tersebut.
Kereta hilux toyota yang dipandu driver, terlanggar divider dan kami berpusing sebnyk 2 kali di tengah2 highway di bernam jaya di km 401.4.
Allahuakbar.
Allah punya kuasa yang tiada tandingan.
Bila dikata "kun fayakun" maka jadilah ia.
Saat mencemaskan itu, seperti di alam…

Khas buat ko..Si Alyn isteri orang..kekeke

Image
Senanye aku x bg ko adiah pape lg,  mesti ko ta perasan an,  patot aku x pyh kabo.miahahaha. Ko taw kan, aku masih setudent tyme ko kawen,  makanya fulus ta berapa nak ada, sampai jumpe ko baru-baru ni pon,  ko kene blanje,hak hak hak.
Patot aku nk balot elok-elok video ni bagi dalam CD pastu hias-hias kasi reben2 sket, letak gamba panda sket... tapi ta tecapai plop. Sebab la ni..mane de org bagi CD dah,  org bg tros pendrive..hakhakhak itu pon aku x mampu nak bagi..
Sebabnya, memori bersama ko, x dpt nk ganti dengan apa2 pon, ecewahhhh. gile drama punye skrip kat atas ni. miaahaha.
Tapi btol beb.ini series. really miss the moment. 
Sementare tgu kewangan aku stabil sket, nnt aku belanje ko,  dtg tyme majlis aku nnt la..bwk satu kuarge. hak hak hak
maka, 
tanpa berlengah masa, 
aku persembahkan satu-satunya video yang aku buat khas untuk ko..



sile msj aku bile da tengok.
kekeke.=)
caucincau.


14 blessings more

1. Today, I can use my father's car go to my workplace.
2. I have parents who are still alive and stay with me
3. I have brothers and still contact until now
4. I have a good health
5. I have realized that Allah hates Munafiq, its like u tell something u want to do it, but you not doing it.
6. I want to make things right
7. I try to stay positive
8. I can do what I want do.
9. Allah gives me reminder today
10. Allah always gives me strength especially on Tuesday.
11. Allah wants me to remind Him always
12. Allah sent me a helper today because I have wash my dishes completely today
13. Allah give me spent my time with my mother alone
14. I am still alive today
15.Allah,please give me courage to handle this life for this weeks and for the future.


11062014;0210am


Hurt,Terluka

Salam Sejahtera,
Have you been hurt lately?
I am.
What? Why? How?
Generally, its about something you must do, and yet you do not know how to do it, and you are doing by yourselves without discuss with others who are knowledgeable than you.
Like research itself,  you are doing research,  you must ask people who have experience in that field, if you dont, you will be lost,  and you don't have any idea what you are doing, and you dont know whether it is right or wrong, At the final,  you will be complained,  you will be ask,  you will be questione with a lot of question, and yet, you cannot answer it. It will make you pride hurt, your heart hurt, your worries haunted you everytime you thinking about it, Then, you will start to realize, why I dont ask others at the first place? And yet, its too late to realize.
Similar situation when it comes to the order that has been given by Allah, in life,  we have already guided by Allah through Al-Quran, to do what we need to do, and to avoid w…